Корисне для навчання!

ДОВІДНИК
Ви починаєте крокувати сходинками шкільної науки. А перші кроки, звісно ж, надто невпевнені і важкі: щось не з першого разу виходить, десь не зрозуміли, як виконувати роботу, а про це просто ніде прочитати!

Як правильно підписувати зошит?
У 1 та 2 класах зошити підписує вчитель; у 3 – 4 класах це роблять учні.
Зошит
для робіт з української мови
учениці (учня) 3 класу
Новояворівської ЗОШ  I ст.
Лісецької  Катерини
(Іванова Олександра)
Як зазначати дату та вид роботи?
У письмовій роботі з мови або математики треба зазначати дату виконання роботи (починаючи з 2 класу,; яка це робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, твір, задача тощо).
Чи треба ставити кому в кінці заголовків?
У кінці заголовків кома не ставиться.
7 жовтня
Класна робота
Задача 35
Як виправляти помилку?
Щоб виправити невірно написану літеру чи цифру, треба помилку закреслити навкіс (справа наліво), користуючись ручкою, а не олівцем, і зверху написати потрібну літеру чи цифру, теж ручкою.
Чи можна помилку брати в дужки?
Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад, його закреслюють тонкою горизонтальною лінією, а в дужки не беруть, оскільки дужки є пунктуаційним знаком.
Скільки рядків треба залишати між класною і домашньою роботою?
Між заключним рядком тексту однієї роботи і початком наступної слід пропускати два робочих рядки.
Де починати робити записи на новій сторінці?
Записи на новій сторінці треба починати робити з першого рядка.
Чи треба пропускати рядок між датою і назвою роботи?
Між датою і назвою роботи, між назвою та видом роботи, між видом роботи і заголовком рядок не пропускають.
Чи можна залишати вільні рядки в кінці сторінки?
Якщо залишаються вільні рядки, то їх використовують для завдань на розсуд вчителя. Початок запису тексту і його заголовок виконують на одній сторінці.
Де треба починати записувати дату, назву роботи та її вид?
Запис дати і виду роботи розміщують посередині робочого рядка:

Скільки клітинок треба пропускати між класною і домашньою роботою?
Між заключним рядком завдання однієї письмової роботи і початком наступної роботи слід пропускати чотири клітинки.
Де слід розпочинати запис математичних завдань?
Запис математичних завдань слід розпочинати на другій повній клітинці зверху та на другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.
Скільки клітинок слід попускати між записами?
Між записами дати, назви роботи пропускають одну клітинку.
Як писати цифри і літери?
1.     Цифри і літери треба писати похило.
2.     Кожну цифру, знак, літеру записують в окремій клітинці.
3.     Для написання дужок теж відводять одну клітинку.
Яка повинна бути висота літер та цифр?
1.     Цифри повинні бути заввишки одна клітинка;
2.     Малі літери у 1-2 класах пишуть заввишки одна клітинка, а у 3 – 4 класах – 2/3 клітинки.
3.     Великі літери треба писати заввишки півтори клітинки.
Які правила написання найменувань?
Найменування одиниць величин пишуть повністю у запинанні задачі та після словесного запису числа: (В одному ящику 14кг цукерок? Скільки кілограмів груш завезли?)
Після чисел найменування пишуть скорочено:
·         Без крапки: 2 мм ,3 см, 4 дм, 4м, 6 кг, 7г, 8кг, 9ц, 10 т, 12 с, 13 хв, 14 год;
·         Крапка ставиться після скороченого запису найменування грошової одиниці: 20 грн. 35 к.
Які існують правила скорочення?
1.     Одиниці швидкості скорочено записують так: 14 м/с 60 км/год
2.     Одиниці площі записують так: 15 26 (висота цифри «2» біля літери – ½ клітинки)
3.     Назви предметів біля цифри записують скорочено, за правилами скорочень:
·         35 з. (зошитів) – до першої голосної;
·         17 ол. (олівців0 – до другої голосної.                                                                                                        У відповіді до задачі назву предмета пишуть повністю:
Відповідь: купили 24 олівці.

До уроків математики
Вправи з математики для третього класу. Ігрові вправи на вивчення обчислень в межах сотні, двоцифрові числа, усне віднімання, завдання на множення і ділення:
1. Особливі випадки множення
2. Позатабличне множення в межах сотні
3. Усне додавання, віднімання в межах 1000

До уроку природознавства.


Як правильно вчити вірші напам'ять
Як свідчать дослідження, вірші починають втрачати своїх прихильників у початковій школі тоді, коли діти отримують певний негативний досвід: спроби вивчити великий за обся­гом вірш, змарнований час, неприємні хвилини невдалої роз­повіді перед класом тощо.
Дуже важливо допомогти дитині на цьому етапі знайом­ства з поезією, коли вона ще відчуває до неї позитивне емо­ційне ставлення, бажає слухати, читати, вчити напам’ять, хоча ще не має достатнього рівня техніки читання та власно­го досвіду для того, щоб самостійно сприймати художні тво­ри. Тобто зробити це на самому початку.
Чому дитина не запам’ятовує вірш? Розглянемо варі­ант, коли вірш відповідає всім вимогам (див. «Заповіді» К. Чуковського, с. 26-32), тобто проблема не в самому творі.
Традиційно методисти пропонують учням поради-пам’ятки таких видів.

Як швидко вивчити вірш напам’ять №1

  1. Прочитай виразно вірш.
  2. З’ясуй, про що (про кого) йдеться у вірші.
  3. З’ясуй незрозуміле у змісті й образах.
  4. Прочитай вірш ще раз, поділи його на завершені за змістом логічні частини.
  5. Намагайся уявити собі зміст кожної частини у відпо­відних картинках, образах.
  6. Прочитай два-три рази почергово кожну частину вірша.
  7. Закрий книжечку й відтвори прочитане напам’ять.
  8. Перечитай ще раз увесь вірш.
  9. Розкажи вірш напам’ять.

 Як швидко вивчити вірш напам’ять №2

  1. Прочитай вірш уголос.
  2. Поясни значення незрозумілих слів.
  3. Прочитай вірш ще раз. Намагайся зрозуміти його на­стрій, інтонацію, ритм.
  4. Прочитай вірш ще два-три рази. Намагайся його запам’ятати.
  5. За кілька хвилин повтори вірш із пам’яті, за необхід­ності зазирай у текст.
  6. Пізніше повтори вірш ще два-три рази, не зазираючи в текст.
  7. Перед сном ще раз повтори вірш.
  8. Уранці наступного дня прочитай вірш ще раз, а потім розкажи його напам’ять.

 Як швидко вивчити вірш напам’ять №3

  1. Прочитай вірш. Дай відповідь на запитання «Про що розповідається у вірші?»
  2. Прочитай твір повільно.
  3. Розділи вірш на уривки, які мають закінчений харак­тер.
  4. Образно уяви, про що розповідається в кожному урив­ку. Якщо можеш, зроби малюнок до них.
  5. Прочитай декілька разів вірш уголос.
  6. Спробуй розповісти весь вірш, підглядаючи в текст.
Спершу слід прочитати й зрозуміти ці пам’ятки. Уявіть собі дитину, яка ще не вміє читати так, як дорослий. Скільки зусиль їй треба докласти для того, щоб виконати ці інструк­ції! Це не значить, що треба відмовлятися від пам’яток, але використовувати їх краще з 3 класу.
Що ж робити в 2 та 3 класі? Як найчастіше вирішують цю проблему? Кількістю повторів. При цьому треба пам’ятати, що вивчення віршів пов’язано з індивідуальними особливос­тями пам’яті. Одному достатньо виразно прочитати вірш, щоб запам’ятати його, а іншому потрібно докладати для цьо­го зусилля протягом декількох днів. Неможна вимагати від усіх однакової швидкості запам’ятовування.
Якщо вивчити вірш треба «на завтра», то корисним буде прийом повторення, рознесеного в часі. Тобто прочитати кілька разів удень (не намагаючись усе запам’ятати), потім через деякий час і обов’язково перед сном, саме тоді інфор­мація обробляється ефективніше. Уранці прочитати — по­вторити. Якщо вивчений вірш треба буде розповідати через кілька днів, то повторення кожного дня, особливо на ніч, до­поможуть міцно запам’ятати вірш.
Але все одно, такі повторення використовують переважно можливості пам’яті. Що ще може допомогти учневі початко­вих класів та його батькам?
Одна з найбільш розповсюджених причин незапам’я- тонування вірша полягає в тому, що дитина не уявляє собі його зміст. Не те щоб зовсім не ‘уявляє, але образи нечіткі, неяскраві, не викликають відповідних почуттів. Часто це бу­ває, коли вірш читається самою дитиною, в дуже швидкому темпі. Іноді молоді вчителі захоплюються темпом (швидкістю) читання і не приділяють достатньої уваги розумінню. У ди­тини виробляється звичка зосереджуватися лише на зовніш­ньому аспекті виконання. Вірш забувається ще й тоді, коли той, хто його читає для дитини (вчитель, батьки, інші учні), теж поспішає, не дотримується необхідних пауз. Пригадайте, чи полюбляли ви слухати вірші у виконанні своїх одноклас­ників. Якщо так, то вам дуже пощастило, а ваша вчитель­ка заслуговує найвищої похвали. Але як правило, на уроці, коли перевіряють вивчені напам’ять вірші, досить нудно.
Під час читання віршів в уяві виникають певні образи. У вірші їх зазвичай чимало. Для того щоб зрозуміти, відчути те, що заклав автор, треба докласти зусиль, підключити твор­чу уяву. Можна порівняти роботу уяви з працею художника: один образ як один мазок, і так, не поспішаючи, з’являється картина. А якщо читати вірш, не даючи слухачам «домалю­вати» картину — усі мазки зліпилися в одну велику «маз­ню», з якої нібито щось видно, але дуже замазано, наплута­но. Тому одне з правил, яке повинні запам’ятати і дорослий, і дитина: читаючи вірші, не можна поспішати,
З віком дитини росте кількість і обсяг віршів для ви­вчення напам’ять. Поступово пам’ять школяра заповнюється різноманітними відомостями, і запам’ятовування відбуваєть­ся повільніше. Але і в цьому можна допомогти, якщо саме в цей період озброїти дитину прийомами образного сприй­мання віршів, які допоможуть створити й умови легкого запам’ятовування творів.
Прийоми для образного уявлення та швидкого вичення вірша:
  • за допомогою рухів;
  • за допомогою одночасного малювання;
  • за допомогою підготовлених малюнків;
  • за допомогою слів-опор.
Тарас Григорович Шевченко: історія життя


Шановні діти! Це допоможе вам підготуватися до наступного уроку української мови. 
Узагальніть та перевірте свої знання.






ЗВЕРНІТЬ  УВАГУ!



Немає коментарів:

Дописати коментар